Polędwica w sosie chrzanowym

Składniki:

- 2 polędwiczki wieprzowe ( każda około 400 g)
- 1,5 łyżki oliwy
- litr bulionu warzywnego
- słoiczek 180 g chrzanu
- sól
- świeżo mielony czarny pieprz
- 2 łyżki masła
- 2 łyżki mąki

Przygotowanie:

1. Polędwiczki umyłam, osuszyłam ręcznikiem papierowym i oczyściłam z włókien.
2. W dużym rondlu z grubym dnem rozgrzałam oliwę, na której ze wszystkich stron obsmażyłam polędwiczki.
3. Kiedy były rumiane wlałam do nich gorący bulion, dodałam sól i pieprz. Dusiłam około 45- 50 minut.
4. Pod koniec duszenia na patelni rozgrzałam 2 łyzki masła, do których dodałam 2 łyżki mąki i mieszając do połączenia składników zrobiłam zasmażkę. Na patlnię przelałam bulion z polędwicy i bardzo szybko mieszałam aby nie powstały żadne grudki z mąki. Zagotowałam, zmniejszyłam ogień, dodałam chrzan, sól i pieprz. Wymieszałam.
5. Gotowałam na wolnym ogniu, aż sos zgęstniał. Gotowy przelałam do rondla z polędwicami.




Brak komentarzy

Prześlij komentarz