Pasztet wegański ze śliwką



Składniki:


2 szklanki ugotowanej brązowej lub zielonej soczewicy / około 200 g suchej soczewicy
- 1 szklanka ugotowanej kaszy jaglanej / około 100 g suchej kasz
- 100 ml oleju + kilka łyżek oleju do smażenia
- 2 cebule, obrane i pokrojone w kostkę
- kilkanaście suszonych śliwek
- 3 łyżki sosu sojowego 
- 2 liście laurowe
- 2 ziarna ziela angielskiego
- 2 goździki
- 1 ziarno jałowca
- 3/4 łyżeczki majeranku
- 1/2 łyżeczki cząbru
- szczypta gałki muszkatołowej 
- sól  
- czarny pieprz


Przygotowanie:


1. Na patelni rozgrzałam olej i podsmażyłam na niej cebulę razem z liśćmi laurowymi, goździkami i jałowcem. Kiedy cebula się zeszkliła, usunęłam z patelni przyprawy.

2. Ugotowaną kaszę i soczewicę umieściłam w dużej misce. Przełożyłam do niej usmażoną cebulę. Dodałam sos sojowy, olej, szczyptę soli i pozostałe przyprawy.
3. Wszystko przy pomocy ręcznego blendera zmiksowałam na gładką masę. W razie czego doprawiłam większą ilością soli.

4. Formę wysmarowałam olejem, wlałam do niej masę pasztetową, powbijałam w miarę równych odstępach śliwki, a następnie wyrównałam ją od góry tak, żeby owoce były zakryte ciastem.

5. Piekłam w temperaturze 180 stopni C przez 40 minut. Studziłam całą noc w foremce, rano wyjęłam i podałam na śniadanie.


inspiracja: Jadłonomia


1 komentarz