Babka łaciata


Składniki:

- 150 g masła
- 200 g cukru pudru
- 1 opakowanie cukru z prawdziwą wanilią
- 5 jajek
- 1 szklanka mąki pszennej
- 1 szklanka mąki ziemniaczanej
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/2 szklanki mleka
- 2 łyżki kakao
- kawałek masła i łyżka bułki tartej do wysmarowania formy

Przygotowanie:  

1. Żółtka oddzieliłam od białek.
2. Białka ubiłam na sztywno i na chwilę odstawiłam na bok.
3. Masło utarłam z cukrem pudrem, cukrem waniliowym i żółtakami. Ucierając wsypałam oba rodzaje mąki przesianej i wymieszanej z proszkiem do pieczenia. Na końcu wlałam mleko i ubitą na sztywno pianę z białek. Wymieszałam.
4. 2/3 ciasta przełożyłam do wysmarowanej masłem i oprószonej bułką tarta formy z kominem. . 
5. Resztę ciasta zmiksowałam z kakao i wyłożyłam na wierzch jasnego ciasta.
6. Piekłam 50 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni C. 


3 komentarze