Czekoladowa Pavlova z borówką amerykańską

Wspaniały deser, według przepisu Nigelli Lawson. Małe kawałeczki czekolady 
zatopione w ciągnącej się, piankowej bezie są kropką nad i. 
Następnym razem zredukuję ilość cukru, bo ta podana u Nigelli 
jest dla nas za duża, przez co beza jest zbyt słodka.


Składniki na Pavlovą:

- 6 dużych białek jaj
 - 300 gramów cukru pudru
    - 3 łyżki przesianego kakao w proszku 
    - łyżeczka octu balsamicznego (lub octu z czerwonego wina)
    - 50 gramów ciemnej czekolady (drobno posiekanej) 
 Składniki na krem: 
 - 500 mililitrów śmietany 36% lub 30%
   - 500 gram borówki amerykańskiej ( w przepisie Nigelli są to truskawki)
    - 3 łyżki ciemnej czekolady (grubo startej)

Przygotowanie:


1. Piekarnik rozgrzałam do 180 stopni.
2. Białka umieściłam w metalowej misce (można też w szklanej) razem ze szczyptą soli. Najpierw na wolnych obrotach ubijałam przez chwilę, następnie zwiększyłam je prawie do maksimum. Kiedy piana stała się dosyć sztywna dodawałam stopniowo, łyżka po łyżce cukier (kolejną łyżkę cukru dosypuję po całkowitym rozpuszczeniu się poprzednio dodanej łyżki.) Wlałam ocet, dodałam przesianą mąkę, kakao i posiekaną czekoladę. Miksowałam jeszcze przez minutę.

3. Na blasze położyłam papier do pieczenia, na którym narysowałam okrąg średnicy 23 cm. Wypełniłam go ubitymi białkami i wyrównałam. Wstawiłam do piekarnika. 

4. Po pięciu minutach pieczenia temperaturę piekarnika zmniejszyłam do 150 i piekłam 95 minut.

5. Gotową bezę studziłam w wyłączonym i zamkniętym piekarniku przez godzinę.

6. Wystudzone ciasto przełożyłam na paterę.

7. Kremówkę umieściłam w misie miksera i ubijałam do powstania sztywnego kremu.

8. Na środek gotowej, ostudzonej bezy delikatnie nałożyłam bitą śmietanę, startą czekoladę i owoce.



Brak komentarzy

Prześlij komentarz