Hummus dyni


Składniki

- szklanka ciecierzycy 
- 0,5 szklanki Tahiny 
- 0,5 dyni hokkakido (500g)
- 1-2 ząbki czosnku 
- 2-4 łyżki lodowatej wody 
- sok z 0,5 cytryny 

 Do podania

- kilka kropli oliwy z pierwszego tłoczenia 
- sumak

Przygotowanie:

1. Cie­cie­rzy­cę zalałam  dużą ilo­ścią zim­nej wody i zo­sta­wiłam na noc. Na­stęp­ne­go dnia ciecierzycę od­ce­dziłam, opłu­kałam i zalałam świe­żą wodą. Go­to­wałam na średnim ogniu około półtorej- dwóch godzin (cie­cior­ka jest go­to­wa, kiedy zia­rna po na­ci­śnię­ciu pal­ca­mi rozpadają się).
2. W międzyczasie piekarnik rozgrzałam do 200 stopni C. Dynię ułożyłam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia skórką do góry i piekłam przez 20-25 minut- do czasu, aż skórka pokryła się czarnymi bąblami. Taką dynię wyjęłam z piekarnika, ostudziłam, obrałam ze skóry i pokroiłam na kawałki.
3. Ugotowaną ciecierzycę odcedziłam i przepłukałam. Dodałam tahinę, posiekany czosnek, sok z cytryny i zmiksowałam na gładką pastę. Dodałam dynię, miksowałam, wlałam wodę i jeszcze raz zmiksowałam.
4. gotowy hummus schłodziłam. Skropiłam oliwą i posypałam sumakiem.

inspiracja: Marta Dymek

Brak komentarzy

Prześlij komentarz