Czekoladowe, z rumem i ze śliwkami, mini serniczki idealne na Boże Narodzenie


Ze wszystkich ciast najbardziej lubię serniki. Upiekłam ich w swoim życiu kilkadziesiąt, o ile nie więcej. Te wygrały w tym roku konkurs na ciasto świąteczne, które zagości za tydzień na moim bożonarodzeniowym stole.

Składniki:

-  250 g kremowego serka typu Philadelphia  (w oryginalnym przepisie jest  250 półtłustego lub tłustego twarogu, dwukrotnie zmielonego)
- 250 g serka mascarpone
- 3/4 szklanki cukru
- 2 jajka
- 100 g gorzkiej czekolady, roztopionej w kąpieli wodnej
- łyżka mąki kukurydzianej (w przepisie jest łyżka mąki pszennej)
- 27 suszonych śliwek
- ponad 1/2 szklanki ciemnego rumu

Przygotowanie:

1. Kilka godzin przed przystąpieniem do pieczenia serniczków, śliwki namoczyłam w rumie. Kiedy się nasączyły odcedziłam je i wyjęłam z nich pestki, a rum odstawiłam na bok.
2. W dzieży miksera umieściłam oba rodzaje sera, jajka, cukier oraz mąkę kukurydzianą i miksowałam przez chwilę, tylko do połączenia składników, aby niepotrzebnie nienapowietrzać masy serowej.
3. Dodałam roztopioną i lekko przestudzoną czekoladę, wymieszałam. Wlałam 4 łyżki rumu pozostałego z odsączenia śliwek i zmiksowałam. 
4. Masę serową przełożyłam do 9 papilotek. W środek każdego serniczka wcisnęłam po 2 śliwki w rumie. 
5. Piekłam w temperaturze 150 stopni C około 30 minut. Studziłam w stygnącym piekarniku, a następnie chłodziłam przez całą noc w lodówce. 
6. Następnego dnia w niedużym garnku podgrzałam śmietanę. Zdjęłam z palnika, dodałam połamaną w kostki czekoladę. Mieszałam do uzyskania gładkiego kremu.
7. Gotowym, schłodzonym kremem polałam serniczki i udekorowałam śliwką w rumie. Pozostawiłam do stężenia polewy.

przepis: "Moje wypieki i desery" Dorota Świątkowska




Brak komentarzy

Prześlij komentarz