Świąteczna jaglanka z tahini i pomarańczą


Co zjeść w drugi dzień świąt Bożego Narodzenia na śniadanie? Dokończyć sałatkę jarzynową?  Rybę faszerowaną, a może śledzia? Po dwóch dniach takiego jedzenia zbuntowałam się i zrobiłam kaszę jaglaną z pastą sezamową i pomarańczą. Taka kasza jest lekka, zdrowa i pyszna!

Składniki na 1 dużą porcję:

- 100 g kaszy jaglanej (około 4-5 łyżek)
- szklanka wody
- 1,5 łyżki pasty tahini
- czubata łyżka masła orzechowego
- 1,5 łyżki syropu daktylowego (można zastąpić syropem klonowym, z agawy albo miodem)
- sok wyciśnięty z połowy pomarańczy (około 3 łyżki)

Dodatkowo:

-  1/2 pomarańczy,ulubione bakalie, granola

Przygotowanie:

1. Kaszę przez chwilę prażyłam na suchej patelni. Uprażoną przełożyłam do garnka i zalałam szklanką wody. Pod przykryciem, na małym ogniu gotowałam około 12-15 minut. 
2. W międzyczasie kiedy kasza się gotowała, w misce połączyłam ze sobą tahini, masło orzechowe, syrop daktylowy oraz 3 łyżki soku z pomarańczy. 
3. Kiedy kasza wchłonęła cały płyn wmieszałam do niej przygotowany krem z tahini i masła orzechowego. 
4. Obrałam pomarańczę, pokroiłam w kostkę i dodałam do kaszy. 
5. Gotową kaszę przełożyłam do miski, udekorowałam dwoma plastrami pomarańczy, łyżką granoli, suszonymi na słońcu morelami i żurawiną.




Brak komentarzy

Prześlij komentarz