Tradycyjny, wigilijny kompot z suszu


Do wigilijnego kompotu musiałam dorosnąć. W dzieciństwie był obok karpia w galarecie jedyną potrawą, której nie tykałam. A teraz zdarza mi się iść "na niego" do jednej z warszawskich restauracji, w której bywa serwowany przez cały rok. Ze względu na jego szereg właściwości zdrowotnych warto pić go nie tylko od święta. 

Składniki:

-  1,5 l wody
- 100 g suszonych jabłek
- 100 g suszonych gruszek
- 100 wędzonych śliwek
- 5 łyżek cukru lub cukru waniliowego
- laska cynamonu
- kilka goździków 

 Przygotowanie

1. Przed gotowaniem owoce zalałam ciepłą wodą i moczyłam kilka godzin (można śmiało zostawić na całą noc). 
2. Po namoczeniu  gotowałam je w tej samej wodzie, w której się moczyły.  Zmniejszyłam  ogień, dodałam cukier, goździki i cynamon. Gotowałam na niewielkim ogniu przez ok. 30 minut. 




1 komentarz