Pijany zegar czyli sylwestrowy sernik na spodzie z siemienia lnianego


Boże Narodzenie się skończyło więc przyszła pora na sylwestrowy deser. Dzisiaj kiedy wskazówki zegara wskażą północ, zamierzam pokroić ten kremowy sernik.

Składniki na spód:

- szklanka zmielonego siemienia lnianego
- 60 g herbatników ( używam bezglutenowych ale mogą być "normalne")
- 45 g roztopionego masła

Składniki na masę serową:

- 250 g białego sera
- 2 szklanki jogurtu naturalnego
- 1/2 szklanki cukru
- łyżka mąki kukurudzianej
- 1/2 łyżki mąki ziemniaczanej
- 1 całe jajko
- 2 białka jaj
- 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii

Dekoracja:

- czarny lukier do dekoracji (użyłam ten )

Przygotowanie:

1. Piekarnik rozgrzałam do 180 stopni C
2. Siemię lniane, ciastko i masło wymieszałam, aż składniki się połączyły. Masę rozprowadziłam w tortownicy o średnicy 20 cm.
3. Piekłam 10 minut. Pozostawiłam w piekarniku do ostygnięcia. Zmniejszyłam temperaturę piekarnika do 150 stopni C.
4. Biały ser i jogurt utarłam w misie miksera. Dodałam cukier, całe jajko, białka jaj, wanilię i obie mąki. Wszystko zmiksowałam na gładką masę.
5. Masę wylałam na spód. Piekłam około 60 minut, do momentu, gdy wierzch ciasta stał się suchy w dotyku.
6. Sernik udekorowałam lukrem, rysując dookoła niego tarczę zegara ze wskazówkami.


2 komentarze