Mini serniczki z makiem


Te mini serniki powstały z myślą o mojej teściowej, która lubi mak w każdej postaci i sernik. A, że odwiedziła nas tydzień przed Wigilią pomyślałam, że takie ciastka będą sympatycznym akcentem świątecznym.


Składniki:

- 500g kremowego serka np Philadelphia
-  3/4 szklanki cukru
- 2 jajka, lekko ubite
- 2 łyżki mąki kukurydzianej
- 1 1/4 szklanki kwaśnej śmietany
- sok i startą skórkę z 1 cytryny
- 2 łyżki maku
- cukier puder do oprószenia serniczków



Przygotowanie:


1. Ser i cukier przez krótki czas miksowałam do uzyskania gładkości. 
2. Dodałam jajka, mąkę kukurydzianą, śmietanę, sok i skórkę z cytryny oraz mak. Wszystkie składniki ze sobą połączyłam.
3.Ciasto przelałam do foremek silikonowych, ale śmiało można użyć innych foremek np. aluminiowych lub dobrych papilotek do muffinów.  
4. Piekłam 30 minut w piekarniku nagrzanym do 180 ° C. Serniczki studzę w lekko uchylonym piekarniku, przed podaniem można oprószyć cukrem pudrem.


1 komentarz