Grzanki z awokado i pieczarkami


Smażone tosty z awokado i karmelizowanymi grzybami to mój najlepszy zimowy miks. Aby je zrobić wystarczy tylko kawałek posiekanego awokado, dwie kromki chleba i odrobina rozgrzanej oliwy na patelni, na którą wrzucam kilka pokrojonych pieczarek. Ot i cała filozofia. I w ten oto sposób mam zdrową, nieziemsko pyszną przekąskę, śniadanie, a na upartego nawet obiad.

Składniki:

- 2 kromki chleba na zakwasie albo inny ulubiony chleb
- 1/2 dojrzałego awokado 
-  sól
- świeżo mielony pieprz
- łyżka oliwy z oliwek
- kilka pieczarek (około 6-8)
- 2 ząbki czosnku
- świeży koperek (albo inne zioła np. bazylia, natka pietruszki)
- szczypta płatków chili

Przygotowanie:

1. Na suchej patelni z obu stron rumienię pieczywo. 
2.  Na drugiej patelni,w tym samym czasie, rozgrzałam oliwę z oliwek. Dodałam umyte i pokrojone w plasterki pieczarki. Smażyłam kilka minut, aż zmiękły i lekko zbrązowiały. Pod koniec smażenia dodałam posiekane ząbki czosnku.
3. Awokado pokroiłam w kostkę, dosmaczyłam solą i pieprzem.
4. Na ciepłych grzankach rozłożyłam awokado. Dodałam gotowe pieczarki. Całość oprószyłam solą i płatkami chili. Na koniec udekorowałam świeżym koperkiem.




4 komentarze

  1. Dla amatorów zapiekanek idealna propozycja! Pozdrawiamy serdecznie - DaPietro

    OdpowiedzUsuń
  2. pyyszne :) kocham awokado :) na kolację jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest ostatnio śniadaniowo-kolacjowy hit w naszym domu! :)

      Usuń
  3. Jak będziemy w Krakowie to przyjdziemy do Was na coś pysznego :) Uwielbiam włoską kuchnię!

    OdpowiedzUsuń