Moja ulubiona granola


Robiłam wiele granoli, ale do tego przepisu, który pochodzi z bloga "Moje Wypieki" wracam nieustannie.

Składniki:

 - 450 g płatków owsianych 
- 120 g ziaren słonecznika 
- 120 g ziaren sezamu (jasnego) 
- 175 g przecieru z jabłek (zamiast dodałam 1 jabłko starte na tarce) 
- 2 łyżeczki cynamonu 
- 1 łyżeczka imbiru 
- 120 g brązowego syropu ryżowego lub golden syrupu zastępuję najczęściej płynnym miodem) 
- 4 łyżki płynnego miodu 
- 100 g jasnego brązowego cukru 
- 250 g migdałów 
- 1 łyżeczka soli 
- 2 łyżki oleju słonecznikowego 
- 300 g rodzynków

Przygotowanie:

1. Piekarnik rozgrzałam do 170 stopni C.
2. W dużej misce wymieszałam starannie wszystkie składniki z wyjątkiem rodzynek. Przełożyłam je na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i wstawiłam do piekarnika na 30-40 minut. W czasie pieczenia granolę mieszałam kilka razy. Gotową ostudziłam, wymieszałam i przełożyłam do szczelnie zamkniętego pojemnika. Można ją wtedy przechowywać przez wiele tygodni.




Brak komentarzy

Prześlij komentarz