Hummus ze szpinakiem



Zielony jest moim ulubionym kolorem więc być może z tego powodu bardzo podoba mi się przepis na hummus ze szpinakiem. 

Składniki:

- puszka odsączonej ciecierzycy albo 200 g ugotowanej (pamiętajmy aby przed ugotowaniem namoczyć ciecierzycę przez kilka godzin, najlepiej przez noc)
- 2 duże posiekane ząbki czosnku
- 100 g umytych liści szpinaku baby
- 2-3 łyżki pasty tahini
- 2 łyżki soku z cytryny
- 2 łyżki oliwy
- 2 łyżki lodowatej wody ( w razie potrzeby więcej)
- sól do smaku

Przygotowanie:

1. Wszystkie składniki z wyjątkiem oliwy umieściłam w pojemniku blendera i miksowałam przez kilka minut, aż uzyskałam masę o jednolitej konsystencji.
2. Jeśli hummus jest za gęsty to w trakcie miksowania dolewam więcej lodowatej wody.
3. Pod koniec, cały czas miksując, dodawałam oliwę. Dosmaczyłam solą i przełożyłam do miski. Przed podaniem wierzch hummusa skropiłam oliwą.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz