Bananowe placki bezglutenowe z mąki z ciecierzycy


Placki to ulubiona przekąska mojego czteroletniego syna. Dlatego często staję przy patelni i je smażę. Ale żeby się nie znudziły za każdym razem staram się je robić z innej mąki albo z innymi dodatkami.

Składniki:

- 1 szklanka wody lub mleka kokosowego
- 1 jajko
- 1 banan
- 1 szklanka mąki z ciecierzycy
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 2 łyżki skrobi z maranta (można zastąpić skrobią kukurydzianą albo ziemniaczaną)
- 1 łyżeczka cynamonu
- olej kokosowy albo inny ulubiony do smażenia

Przygotowanie:

1. Wszystkie składniki, z wyjątkiem oleju do smażenia, umieściłam w kielichu blendera i zmiksowałam na gładką masę o konsystencji śmietany.
2. Na patelni rozgrzałam łyżkę oleju, nakładałam na nią po dwie łyżki ciasta na jednego placka. Smażyłam, aż na ich powierzchni pojawiły się drobne bąble. Wtedy obracałam go na drugą stronę i smażyłam jeszcze przez 1-2 minuty. 
Placki podaję z cukrem pudrem, syropem klonowym, miodem albo dżemem.




Brak komentarzy

Prześlij komentarz