Wytrawne muffinki z batatami, chili, serem i nasionami idealne na piknik


Moje pierwsze wytrawne muffiny. Wprost idealne na piknik!
Ciasto można przygotować dzień wcześniej i przechowywać w lodówce, a rano upiec. W ten sposób przygotowuję pojedyncze porcje tuż przed podaniem.

Składniki:

- oliwa
- 600 g batatów lub dyni piżmowej
- 4 dymki
- 1-2 świeże czerwone papryczki chili
- 6 dużych jajek
- 3 łyżki serka wiejskiego
- 250 g razowej mąki pszennej
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 50 g parmezanu
- 1 łyżka nasion słonecznika
- 1 łyżka maku
- sól do smaku
- czarny pieprz do smaku

Przygotowanie:

1. Piekarnik nagrzałam do 180 stopni C.
2. Blachę do pieczenia muffinów wyłożyłam papilotkami.
3. Bataty obrałam starłam na tarce.
4. Dymki i chili pokroiłam w cienkie plasterki. Umieściłam je w dużej misce razem ze startymi batatami.
5. Do tej samej miski wbiłam jajka, dodałam serek wiejski, mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia oraz większość startego drobno parmezanu. Doprawiłam solą i czarnym pieprzem. 
6. Dokładnie wymieszałam wszystkie składniki.
7. Masę podzieliłam równo na 12 muffinek. Posypałam z wierzchu ziarnami słonecznika, makiem i parmezanem. Na każdej z nich umieściłam 1-2 plasterki chili,.
7. Wstawiłam do nagrzanego piekarnika i piekłam 35- 45 minut, aż stały się rumiane i sprężyste.

Przepis: "Superfood na co dzień", Jamie Olivier



1 komentarz

  1. I’m not that mᥙch of a onlіne reader to be honest but your sites reallу nice, keep it up!
    I'll go ahеad and bookmark your site to come back later.
    All tһe best
    check this site out : How To Really Password Protect
    Folder

    OdpowiedzUsuń