Grzane wino z przyprawami


Grzane wino piję bardzo często w okresie zimowym. Pomaga zwalczać mi zarówno zimową chandrę jak i przeziębienie. Najlepiej smakuje pite pod kocem z ulubioną muzyką w tle.

Składniki:

 - 750 ml (butelka) półsłodkiego albo półwytrawnego wina
- 1 pomarańcza
- 1 cytryna albo limonka
- 6 - 8 goździków
- 2 kawałki kory cynamonu
- szczypta gałki muszkatołowej
- 2 gwiazdki anyżu (opcjonalnie)
- ziarenka z 1 laski wanilii
- kawałek imbiru
- 2- 4 łyżki miodu ( cukru, syropu klonowego albo innego słodzika)

Przygotowanie:

1. Zawartość butelki wlałam do garnka. 
2. Ustawiłam na wolnym ogniu.  
3. Pomarańczę i cytrynę sparzyłam i pokroiłam w plastry.
4. Mały kawałek imbiru pokroiłam w cienkie talarki. 
5. Wszystkie składniki z wyjątkiem miodu wrzuciłam do powoli podgrzewanego wina. 
6. Kiedy wino nabrało większej temperatury dodałam miód i powoli mieszałam. 
7. Grzańca nie gotuję, tylko czekam, kiedy będzie blisko wrzenia. Wtedy rozlewam całość do szklanek. 


Brak komentarzy

Prześlij komentarz