Zupa pieczarkowa z ziemniakami




Prawie każdy powie, że jego ulubioną zupą w dzieciństwie była pomidorowa albo rosół. A moim numerem jeden obok krupniku była pieczarkowa. Dzisiaj przepis na pyszną i prosta zupę z dużą ilością pieczarek.

Składniki

-  600 g pieczarek
- 3 marchewki
- 2 korzenie pietruszki
- kawałek selera
- 2 średnie cebule
- 4 duże ziemniaki
- 2 liście laurowe
- 5 nasion ziela angielskiego
- sól do smaku
- pieprz do smaku
- pół łyżeczki suszonego cząbru
- 1,5 litra bulionu z warzyw
- koperek albo natka pietruszki 
 - 2 łyżki masła
- 3-4 łyżki gęstej śmietany 18%

Przygotowanie:

1. Cebule, korzeń selera obrałam i pokroiłam w kostkę.
2. Marchewki, pietruszki i ziemniaki obrałam i pokroiłam w plastry.
3. W garnku z grubym dnem podgrzałam łyżkę masła, dodałam cebulę, liście laurowe, ziele angielskie i smażyłam, aż cebula się zeszkliła. Dodałam pokrojone marchewki, pietruszki, selera i przez kilka minut, mieszając, podsmażałam. Wlałam bulion, doprawiłam cząbrem, solą, pieprzem i gotowałam 20 minut.
4. W międzyczasie pieczarki oczyściłam,  pokroiłam w plastry i podsmażyłam na drugiej łyżce masła. Dodałam je do bulionu razem z ziemniakami i gotowałam następne 15 minut.
5. Na koniec albo bezpośrednio na talerzu zupę doprawiłam śmietaną i podałam z posiekanym koperkiem.



Brak komentarzy

Prześlij komentarz