Kotlety z pieczarek


Mąż przyniósł do domu pół kilograma pieczarek i nie miałam pomysłu co z nich zrobić. Nie miałam też pomysłu na obiad... 
... i tym sposobem powstały kotlety z pieczarek i jajek.

Składniki:

- 0,5 kg pieczarek (użyłam brunatnych)
- 8 jajek ugotowanych na twardo
- 2 jajka surowe
- pęczek posiekanego koperku
- 2 cebule
- 2 ząbki czosnku
-6-8 łyżek bułki tartej (w razie potrzeby więcej lub mniej)
- sól do smaku
- czarny pieprz do smaku
- olej do smażenia

Przygotowanie:

1. Cebulę i czosnek obrałam i posiekałam.
2. Na dużej patelni rozgrzałam tłuszcz i zeszkliłam na niej cebulę z czosnkiem.
3. W międzyczasie pieczarki umyłam, oczyściłam i starłam na tarce na dużych oczkach. Dodałam do zarumienionych warzyw i smażyłam, co jakiś czas mieszając, 7 minut.
4. Do sporej miski starłam ugotowane na twardo jajka, dodałam posiekany koperek, usmażone pieczarki z cebulą i czosnkiem. Wbiłam surowe jajka, wsypałam bułkę tartą i dosmaczyłam solą i pieprzem. 
5. Wszystkie składniki dokładnie wymieszałam, a potem zwilżonymi w zimnej wodzie dłońmi formowałam niewielkie kotlety, które obtoczyłam w bułce tartej i przez kilka minut z każdej strony smażyłam na średnim ogniu na gorącym oleju.




Brak komentarzy

Prześlij komentarz