Pęczotto z bakłażanem i rodzynkami

Dzisiaj przepis na moje ulubione kaszotto z pęczakiem i bakłażanem w roli głównej. 
Przepis zaczerpnęłam z Kwestii Smaku.

Składniki:

-1/4 szklanki kaszy pęczak
-2 łyżki oliwy extra vergine
-1 mała czerwona cebula
- 3 ząbki czosnku
-1 łyżeczka suszonych ziół prowansalskich
-1/2 łyżeczki suszonego oregano
-1/4 szklanki czerwonego wytrawnego wina (ew. białego)
-1 szklanka bulionu
-1/4 szklanki rodzynek
- 1 mały lub średni bakłażan
- 3 średnie pomidory np. malinowe
- 2 łyżeczki octu balsamicznego (opcjonalnie)
- 1 czerwona papryczka chili
- bazylia
- 80 g sera (np. gorgonzoli, koziego, mozzarelli, parmezanu)

 Przygotowanie:

1. W szerokim rondlu podsmażyłam kaszę pęczak z oliwą. Dodałam posiekaną w kosteczkę cebulę i starty czosnek. Smażyłam mieszając przez 5 minut. 
2. Doprawiłam ziołami prowansalskimi, suszonym oregano, solą i pieprzem. Smażyłam jeszcze przez minutę. 
3. Wlałam wino i wygotowałam. Dodałam gorący bulion, wymieszałam i zagotowałam. 
4. Rondel przykryłam pokrywą, zmniejszyłam ogień i gotowałam przez 20 minut. Zdjęłam pokrywę, dodałam rodzynki, pokrojonego w kosteczkę bakłażana oraz obrane i pokrojone w kostkę pomidory ( razem z sokiem). Przykryłam garnek i gotowałam przez 5 minut. 
5. Wlałam ocet balsamiczny, wypestkowaną i pokrojoną papryczkę chili. Wszystkie składniki wymieszałam, ponownie przykryłam i gotowałam jeszcze 10 minut. 
6. Ponownie zdjęłam pokrywkę i mieszając gotowałam przez minutę. Na koniec dodałam starty parmezan, przykryłam i gotowałam przez kilka sekund, aż ser się roztopił. 
7. Przed podaniem posypałam bazylią.




Brak komentarzy

Prześlij komentarz