Tzatziki


Z greckim sosem tzatziki można śmiało "poeksperymentować". Koperek można zastąpić innymi ziołami np. szczypiorkiem, miętą, natką albo tymiankiem. Ogórek szklarniowy wymienić na gruntowy, a na koniec skropić dodatkowo łyżeczką soku z cytryny. 

Składniki:


- 2 świeże ogórki szklarniowe (około 200 g)
-  400 g jogurtu greckiego 
- ok. 1-3  ząbki czosnku (w zależności od intensywności)
- 2 łyżki posiekanego koperku
- sól do smaku
- świeżo zmielony czarny pieprz do smaku
- 1 łyżeczka oliwy extra vergine (do podania)

Przygotowanie:

1. Umytego i obranego ogórka starłam na tarce o dużych oczkach.
2. Dodałam wyciśnięty czosnek, posiekany koperek i jogurt. Wymieszałam i doprawiłam solą i pieprzem.
3. Przełożyłam do czystej miseczki. Przed podaniem schłodziłam w lodówce, a wierzch skropiłam oliwą.

Tzatziki są idealnym dodatkiem do szaszłyków



Brak komentarzy

Prześlij komentarz