Sałatka szparagowa z cukinią i z cytrynowym Vinaigrette

Lekka i letnia pyszna sałatka wykonana ze świeżych, sezonowych składników. 
 
Składniki:

- 2 duże cukinie
- pęczek (500 gramów) szparagów
- 1 szklanka rukoli
- 1/4 filiżanki startego parmezanu
- kilka rzodkiewek cienko pokrojonych 
 - 2 łyżki płatków migdałowych (opcjonalnie) 


 Składniki na dressing: 
 
 - 1 łyżeczka musztardy
- 1 łyżeczka płynnego, naturalnego miodu
- 1 wyciśnięty albo posiekany ząbek czosnku 
- 1 łyżeczka octu szampańskiego (opcjonalnie)
- 2 łyżki soku z cytryny
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- sól i pieprz do smaku 
 
 Przygotowanie:
 
1. Szparagi umyłam i odłamałam ich twarde końcówki.
2. W garnku zagotowałam wodę, dodałam do niego łyżeczkę cukru, szczyptę soli  i włożyłam szparagi, które gotowałam około 4-6 minut.
3. Szparagi wyjęłam z garnka i przelałam zimną wodą.
4. Cukinie obrałam obieraczką do julienne.
5. Do głębokiej miski włożyłam obraną cukinię, rukolę, parmezan, szparagi, rzodkiewki i płatki migdałowe (jeśli używam)
6. W małej misce przygotowałam dressing. Dodałam do niej musztardę, miód, ząbek czosnku, ocet szampański, sok z cytryny, oliwę z oliwek, sól i pieprz. Miksowałam wszystko razem do połączenia się składników. Gotowym sosem skropiłam sałatę.



Brak komentarzy

Prześlij komentarz