Sałatka ziemniaczana ze szparagami i fasolką szparagową

Sałatka ta może śmiało być samodzielnym daniem, ale można też zaserwować ją jako dodatek, który pasuję do niemal wszystkiego.

Składniki:

- około 15 małych młodych ziemniaków.
- około 250-350 gramów fasolki szparagowej 
- 1 pęczek szparagów, 500 gramów
- 1 mała czerwona cebula
- 2 łyżki posiekanej natki pietruszki (może być suszona)
- 1 duża garść orzechów włoskich (opcjonalnie)

Składniki na dressing:

- 4 łyżki oliwy z oliwek
- 1-2 łyżeczki octu winnego
- 1 łyżeczka musztardy Dijon
- 1 duży, wyciśnięty lub poszatkowany ząbek czosnku 
- czarny pieprz do smaku
- sól do smaku

Przygotowanie:

1. Ziemniaki (jeśli to konieczne obrałam) umieściłam w dużym garnku, zalałam zimną wodą i gotowałam 15-20 minut. Gotowe odcedziłam, ostudziłam i w zależności od wielkości przekroiłam na pół albo na ćwierć.
2. Fasolę umyłam, obcięłam twarde końcówki i w drugim garnku z łyżeczką cukru przez 20-30 minut gotowałam, aż zrobiła się al dente. Gotową odcedziłam i przelałam lodowatą wodą.
3. Szparagi umyłam, odłamałam twarde końcówki i we wrzącej wodzie, do której wsypałam łyżeczkę cukru, gotowałam około 6 minut. Gotowe szparagi odcedziłam i przelałam lodowatą wodą.
4. Przygotowałam sos Vinaigrette. Oliwę z oliwek, czerwony ocet winny, musztardę Dijon, czosnek i czarny pieprz dokładnie wymieszałam.
5. Czerwoną cebulę obrałam ze skóry i drobno pokroiłam.
6. Ziemniaki umieściłam w misce, dodałam część Vinaigrette i lekko wymieszałam. Dodałam ostudzone i suche szparagi, fasolkę, czerwoną cebulę, pietruszkę i orzechy (jeśli używam). Połączyłam z pozostałym sosem Vinaigrette i podałam.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz