Leniwe z truskawkami

Dzisiaj obiad, który przypomina deser ;-)

Składniki na leniwe:

- 250 g tłustego białego sera
- 100 g mąki pszennej + około 25 g do posypania stolnicy
- 2 jajka
- szczypta soli

- szklanka truskawek
- około 150 gramów jogurtu greckiego albo śmietany
- szczypta cynamonu
- cukier trzcinowy (opcjonalnie)


Przygotowanie:

1. Do garnka wlałam wodę i zagotowałam.
2. W misce ser rozdrobniłam widelcem, wymieszałam go ze 100 g mąki, jajkiem i z solą.
3. Ciasto wyłożyłam na stolnicę, którą wcześniej oprószyłam mąką pszenną. Uformowałam z niego wałeczki, które pokroiłam na małe kluseczki.
4. Leniwe wrzucałam na wrzątek i gotowałam kilka minut (około 3 minut), aż wypłynęły na powierzchnię.
5. Truskawki oprószyłam cynamonem i cukrem. Podałam z greckim jogurtem i truskawkami, które można przygotować w postaci musu.




Brak komentarzy

Prześlij komentarz