Truskawki z jogurtem


 
Deser, który można przygotować w słoiku i zabrać ze sobą w świat.
Może być jednocześnie pysznym śniadaniem jak i przekąską w ciągu dnia.

Składniki:

- 2 filiżanki truskawek przekrojonych na pół albo w ćwiartki
- 1 łyżka miodu/cukru/ksylitolu (do wyboru)
- 1 łyżeczka soku z cytryny
- 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
- 250- 330 ml jogurtu greckiego

Przygotowanie:

1. Truskawki, wybrany słodzik, wanilię i sok z cytryny umieściłam w rondlu 
i gotowałam na wolnym ogniu przez 10-15 minut lub do momentu, aż owoce 
się rozpadły, a kompot nieco zgęstniał.
2. Gotowe owoce zestawiłam z palnika i pozwoliłam im ostygnąć.
3. Rozłożyłam grecki jogurt naprzemiennie z truskawkami w szklance. 
Taki deser jeśli umieścimy w zakręcanym słoiczku można przechowywać 
w lodówce do 3 dni.




Brak komentarzy

Prześlij komentarz