Sałatka z fasolki szparagowej i pomidorów

 Prosta, letnia sałatka, która pięknie prezentuje się na piknikowym stole, a przy tym świetnie smakuje.

Składniki:

- 300 gramów fasolki szparagowej
- kilkanaście pomidorków koktajlowych przekrojonych na pół alb pokrojone 
w kostkę 2 duże pomidory
- 1 łyżka musztardy Dijon
- 1/2 łyżeczki octu winnego
- 1 posiekana szalotka
- 2 ząbki drobno posiekanego czosnku
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- sól i świeżo zmielony pieprz
- łyżeczka cukru
- 4 łyżki grubo posiekanej bazylii lub natki pietruszki 
 
 Przygotowanie: 
 
 1. Fasolką szparagową umyłam i z obu stron obcięłam końcówki.
 Umieściłam 
w garnku, zalałam wodą i dodałam łyżeczkę cukru. Gotowałam około 20- 
35 minut, aż fasolka zrobiła się al dente. Pod koniec gotowania wsypałam 
łyżkę soli (można mniej). Odcedziłam i pozostawiłam do ostygnięcia.
2. W salaterce wymieszałam trzepaczką musztardę, ocet winny , szalotki, 
czosnek, oliwę, sól i pieprz Dodałam fasolę i pomidory. 
Dokładnie wymieszałam, a przed podaniem posypałam natką pietruszki (albo bazylią)


Brak komentarzy

Prześlij komentarz