Piwo z żółtkiem

Wiem, że w Sylwestra pije się zazwyczaj co innego, ale 
pozwolę przedstawić napój, który jak żaden inny poprawia mi humor w chłodne zimowe dni.

Składniki:

- litr jasnego piwa (zrobiłam z lagera)
- 2 żółtka
- 3 łyżki naturalnego miodu albo cukru
- laska cynamonu albo ¾ łyżeczki cynamonu w proszku
- około 10 goździków
- gwiazdka anyżu
- kawałek świeżego imbiru albo szczypta imbiru w proszku

Przygotowanie:

1. Zawartość butelek wlałam do garnka.
2. Ustawiłam na wolnym ogniu.
3. Mały kawałek imbiru pokroiłam w cienkie talarki.
4. Wszystkie składniki z wyjątkiem miodu wrzuciłam do powoli podgrzewanego piwa.
5. Żółtka utarłam z cukrem/miodem na puszystą masę.
6. Niewielką ilość ciepłego piwa, mieszając, wlałam do masy jajecznej, następnie przelałam do reszty gorącego piwa. Chwilę podgrzewałam do lekkiego zgęstnienia napoju.
7. Piwa nie gotuję, tylko czekam, kiedy będzie blisko wrzenia. Wtedy rozlewam do szklanek.


1 komentarz