Kiszone główki czosnku

Czosnek to jedno z moich ulubionych warzyw, które najchętniej dodawałabym do każdego dania. W tej wersji jest delikatny, traci swą ostrość i pasuje jako dodatek do wielu potraw. Najlepszy do kiszenia jest młody, polski czosnek.

Składniki:

- około 10 główek czosnku
- korzeń chrzanu
- kilka nasion ziela angielskiego
- kilka liści laurowych
- 2 litry wody
- 2 łyżki niejodowanej soli kamiennej

Przygotowanie:


1. Na dnie dużego słoika ( alko kilku mniejszych) umieściłam korzeń chrzanu i przyprawy.
2. Umyte główki czosnku ułożyłam ciasno w słoiku.
3. Dwie łyżki soli rozpuściłam w 2 litrach wody. Kiedy woda zrobiła się letnia zalałam nią czosnek.
4. Słoik przykryłam lnianą ściereczką, w razie potrzeby należy docisnąć np. kamieniem, tak aby nie wypływał na wierzch, bo spleśnieje. Odstawiłam na dwa tygodnie do ukiszenia.



Brak komentarzy

Prześlij komentarz