Truskawkowo-imbirowy pudding ryżowy

Ostatnio tzw. zdrowych przepisów u mnie jak na lekarstwo. 
Dlatego  pomysłem na ten deser, choć częściowo, mam nadzieję się 
zrehabilitować. A jeśli ktoś ma ochotę pominąć bitą śmietanę, 
a cukier zastąpić jego zdrowszą wersją to będzie idealnie, ale czy smacznie? ;-)
Składniki na spód:

    -1 szklanka mielonych ciasteczek z imbiru
    - 4 łyżki roztopionego masła
    - 3 łyżki cukru

   Składniki na  pudding:

    - około ½ szklanki ulubionego mleka
    - 1 szklanka gotowanego ryżu
    - szklanka truskawek, pokrojonych na kawałki
    - 2 łyżki cukru/miodu
    - 1/2 łyżeczki świeżego startego imbiru
    

Składniki na bitą śmietanę:

    - 250 g kremówki
    - łyżka cukru pudru
    - 1/4 łyżeczki mielonego imbiru 
 - kilka świeżych truskawek do dekoracji
    - kilka imbirowych ciasteczek do dekoracji
 
 
 Przygotowanie:

1. Pokruszone ciastka wymieszałam z roztopionym masłem i cukrem.  
Gotowe u mieściłam na spodzie szklanek, do ¼ ich wysokości.
2. Do garnka wlałam mleko, ugotowany ryż, truskawki, cukier oraz imbir.  
Mieszając doprowadziłam do wrzenia. Zmniejszyłam ogień i gotowałam na wolnym gazie do czasu, aż truskawki zrobiły się miękkie, a mleko  wchłonęło (kilka/kilkanaście minut).
3. Zimną śmietanę przelałam do wysokiego naczynia, dodałam cukier puder,
 i imbir. Ubiłam na sztywno. 
4. Ostudzony pudding ułożyłam na imbirowym spodzie, a na wierzch
umieściłam bita śmietanę. Całość udekorowałam ciastkiem i truskawką.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz