Pudding ryżowy z pieczonym rabarbarem


Ostatnio rozsmakowałam się w ryżowych puddingach. 
Dzisiaj posłużyłam się przepisem z książki "Słodko" Yotama Ottolenghiego i Helen Goń na pudding ryżowy z pieczonym rabarbarem i estragonem.
Pudding jest słodki i sycący. Takie danie to niezły pomysł na śniadanie albo deser.

Składniki na 6 porcji:

- 100 g ryżu na pudding
- 700 ml mleka 3,2%
- skórka obrana z 1 średniej pomarańczy
- 3 duże świeże liście laurowe przerwane na pół (użyłam suszone)
- 1 duży kawałek kory cynamonowej
- 1/8 łyżeczki soli
- około 9 łodyg rabarbaru (500 g), pokrojonego na kawałki 5 cm
- 75 g drobnego cukru
- 6 gałązek estragonu
- 1 laska wanilii, przekrojona wzdłuż na pół, nasiona wyskrobane
- 1 łyżka wody
- 100 ml śmietany kremówki
- 30 g cukru pudru, przesianego
- 100 g jogurtu greckiego

Przygotowanie:

1. Piekarnik z termoobiegiem rozgrzałam do 150 stopni C (bez termoobiegu do 170 stopni).
2. Ryż, mleko, skórkę pomarańczy, liście laurowe, sól i cynamon umieściłam w brytfance. Wstawiłam bez przykrycia do piekarnika na 70 minut, aż ryż stał się miękki i wchłonął większość mleka. Zamieszałam w połowie pieczenia. Wyjęłam z piekarnika, a gdy przestygł, usunęłam skórkę z pomarańczy, liście laurowe i cynamon. Przełożyłam do miski, aby zupełnie ostygł. Przykryłam i wstawiłam do lodówki.
3. Temperaturę piekarnika zwiększyłam do 230 stopni ( z termoobiegiem, bez termoobiegu do 250). Umieściłam rabarbar, cukier, całe gałązki estragonu i laskę wanilii z nasionami w czystej brytfance. Wlałam wodę, przemieszałam i zapiekałam 15-20 minut, aż rabarbar zupełnie zmiękł. Wyjęłam z piekarnika i odstawiłam do ostygnięcia. Usunęłam gałązki estragonu i laskę wanilii.
4. Kiedy rabarbar się piekł, połączyłam w misce śmietanę z cukrem pudrem. Ubijałam, aż zrobiła się sztywna. Wmieszałam śmietanę oraz jogurt do ryżu i wstawiłam z powrotem do lodówki.
5. Przed podaniem rozłożyłam pudding do sześciu miseczek, nałożyłam na wierzch spore porcje rabarbaru razem z sokiem. Można posypać listkami estragonu.




Brak komentarzy

Prześlij komentarz