Sałatka z komosy ryżowej z czereśniami

Wypełniona słodkimi czereśniami, chrupiącym ogórkiem i świeżą bazylią sałatka z komosy ryżowej to moja podstawa tegorocznego lata!
    Składniki:

    - szklanka suchej komosy ryżowej
    - 2 szklanki wody albo bulionu z warzyw
    - 1 średni zielony górek, obrany i pokrojony w kostkę
    - 1-2 średnie cebule, pokrojone w cienkie plasterki
    - 30 dkg umytych i wydrylowanych czereśni
    - 1/3 szklanki pokrojonych migdałów lub orzechów laskowych
    - garść posiekanej świeżej bazylii albo natki pietruszki

Składniki na dressing:

    - 1/4 szklanki oliwy z oliwek
    - 1,5 łyżki octu jabłkowego
    - 1 łyżka syropu klonowego lub naturalnego, płynnego miodu
    - 1 łyżeczka skórki pomarańczowej
    - 1 mały, posiekany ząbek czosnku
    - 1/4 łyżeczki soli
    - szczypta pieprzu

Przygotowanie:

1. Przed ugotowaniem komosę obficie opłukałam na sitku pod strumieniem zimnej wody. Opłukaną komosę ryżową umieściłam razem z bulionem w średnim rondlu. Doprowadziłam do wrzenia, wymieszałam i pod przykryciem, na wolnym ogniu gotowałam około 15 minut, aż bulion został wchłonięty.
2. Rondel z komosą zdjęłam z ognia i pozostawiłam pod przykryciem, do czasu, aż ziarna wchłonęły cały płyn. Wymieszałam widelcem i przełożyłam komosę do dużej miski. Pozostawiłam do ostygnięcia.
3. Do schłodzonych ziaren dodałam ogórka, cebulę, czereśnie, migdały/orzechy i bazylię/natkę. Wszystkie składniki wymieszałam.

Przygotowanie dressingu:

  1. W dużym kubku połączyłam wszystkie składniki dressingu. Wlałam do miski z sałatką i delikatnie, ale starannie wymieszałam. W razie potrzeby można doprawić solą/pieprzem.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz