Truskawkowa sałatka z rukolą i komosą ryżową

Ponieważ jest szczyt sezonu truskawkowego przemycam te owoce nie tylko w deserach, ale i w sałatkach. Do tego moja ulubiona kasza czyli komosa, kilka dodatków i mam idealny lunch.

    Składniki:
    - 1 szklanka suchej komosy ryżowej
    - 2 szklanki wody
    - sól do smaku
    - około 30- 40 dag truskawek
    - 1-2 łyżki stołowe zmielonej świeżej bazylii
    - 30- 40 dag pokruszonego koziego sera
    - garść świeżej rukoli
    - 1/4 szklanki pokrojonych migdałów lub orzechów
    - 2 łyżki oliwy z oliwek
    - 1 łyżka świeżego wyciśniętego soku pomarańczowego
    - 1 łyżka świeżego wyciśniętego soku z cytryny
    - 1 łyżka octu jabłkowego
    - łyżeczka naturalnego, płynnego miodu 


    Przygotowanie:

1. Przed ugotowaniem komosę obficie opłukałam na sitku pod strumieniem zimnej wody. Opłukaną komosę ryżową umieściłam razem z wodą w średnim rondlu. Doprowadziłam do wrzenia, wymieszałam i pod przykryciem, na wolnym ogniu gotowałam około 15 minut, aż płyn został wchłonięty.
2. Rondel z komosą zdjęłam z ognia i pozostawiłam pod przykryciem, do czasu, aż ziarna wchłonęły cały wodę. Wymieszałam widelcem i przełożyłam komosę do dużej miski. Pozostawiłam do ostygnięcia.


3. Pokrojone migdały/orzechy położyłam na małej patelni. Blanszowałam na średnim ogniu przez kilka minut, od czasu do czasu mieszając, aż migdały stały się złote. Zdjęłam z ognia i odstawiłam do ostygnięcia.
4. W kubku połączyłam oliwę z oliwek, sok pomarańczowy, sok z cytryny, ocet jabłkowy i miód. Mieszałam, aż składniki się połączyły.
5. W dużej misce wymieszaj komosę ryżową, przekrojone na pół truskawki, bazylię, prażone migdały, kozi ser i rukolę.
6. Dressing wlałam do miski z sałatką i delikatnie, ale starannie wymieszałam. Doprawiłam solą do smaku.

 Inspiracja: https://www.simplyrecipes.com


Brak komentarzy

Prześlij komentarz