Prosta tarta ze śliwkami

Co tu dużo mówić, ta tarta jest przepyszna w swojej prostocie!

Składniki na kruchy spód:


- 200 g mąki

- 130 g zimnego masła 82%

- 2 żółtka

- szczypta soli

- 3 łyżki cukru

- łyżka śmietany 18% opcjonalnie gdyby ciasto nie chciało się zagnieść

oraz

- 800-900g umytych śliwek i dobrze osuszonych śliwek (użyłam węgierek)
- łyżeczka brązowego cukru

- łyżeczka cynamonu

- łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią albo pasty waniliowej


Przygotowanie kruchego spodu:

 

1. Piekarnik rozgrzałam do 180 stopni. Tortownicę delikatnie wysmarowałam masłem i oprószyłam mąką pszenną. 

2. W misce wymieszałam mąkę, cukier,  posiekane masło, żółtka i sól. Ciasto wyrabiałam, aż zaczęło się kleić. Uformowałam kulę, owinęłam folią spożywczą i włożyłam do lodówki na godzinę.

3. Po godzinie ciasto wyjęłam z lodówki, rozwałkowałam podsypując je odrobiną mąki. Przełożyłam do formy na tartę, przykryłam papierem do pieczenia. Na papier wsypałam kulki ceramiczne. Piekłam 15 minut. Po tym czasie ściągnęłam papier wraz z kulkami. Wstawiłam ciasto ponownie do piekarnika i piekłam dodatkowe 10 minut.

4. Gotowe wyjęłam z piekarnika.

5. Śliwki po wypestkowaniu przekroiłam na pół po czym wymieszałam w misce z cukrem waniliowym i cynamonem.

6. Na podpieczonym spodzie gęsto poukładałam śliwki.
7. Do nagrzanego do 180 stopni C. piekarnika włożyłam tartę, którą piekłam przez 30 minut (ciasto należy obserwować, bo w zależności od piekarnika ten czas może być o kilka, kilkanaście minut krótszy lub dłuższy).

8. Po wyjęciu z piekarnika tartę studziłam na kratce. Przed podaniem oprószyłam cukrem pudrem.


 



Brak komentarzy

Prześlij komentarz