Straszne palce czarownic czyli halloweenowe palce wiedźmy

Halloween zbliża się wielkimi krokami więc warto pomyśleć o menu na tę imprezę, która w tym roku będzie inna niż poprzednie z powodu koronawirusa, nie wspominając o dziwnym pomyśle niektórych "tęgich" głów.

Dzisiaj przepis na Creepy witches fingers, które rok temu zachwyciły, ale też na początku przestraszyły mojego syna. Mnie bardziej rozśmieszają, a jeszcze bardziej smakują.

Składniki:

    - 225 g masła, zimnego i posiekanego

    - 3/4 szklanki cukru pudru

    - jajko

    - łyżeczka ekstraktu z wanilii

    -łyżeczka ekstraktu z migdałów

    - 2 i 2/3 szklanki mąki pszennej

    - łyżeczka proszku do pieczenia

    - 1/2 łyżeczki soli

oraz

    - 3/4 szklanki migdałów 

     

Przygotowanie:


1. Wszystkie składniki dokładnie posiekałam i szybko zagniotłam ciasto.

2. Z ciasta uformowałam kulę, którą lekko spłaszczyłam, owinęłam folią spożywczą i włożyłam do lodówki na 30 minut.

3. Po półgodzinie ciasto wyjęłam z lodówki, z którego formowałam palce (trochę cieńsze od moich, bo w piekarniku ciasto lekko wyrasta). Na końcu ciastka wciskam mocno migdał (może być przecięty na pół, by paznokcie były cieńsze).

4. Robię nożem "paluszkowe" kształty i chowam do lodówki na 15 minut.

5. Ciastka piekłam około 10 minut w temperaturze 200ºC.

6. Gotowe wyjęłam i wystudziłam na kratce.



Brak komentarzy

Prześlij komentarz