Zupa z fasolki szparagowej

Ta zupa latem obok zupy z kurek króluje na naszym stole. Zimą młodą fasolkę można zastąpić mrożoną i też będzie smacznie.

Składniki:

    - 400 g fasolki szparagowej
    - mały por
    - cebula
    - ząbek czosnku
    - łyżka oliwy
    - łyżka masła
    - marchewka
    - pietruszka
    - 3 ziemniaki
    - 1,5 bulionu z warzyw albo z drobiu
    - 0,5 łyżeczki kurkumy
    - posiekany koperek
    - 80 ml śmietanki do zup i sosów

Przygotowanie:

1. W garnku rozgrzałam masło i oliwę, wrzuciłam pokrojoną w kostkę cebulę, którą podmarzałam kilka minut. Dodałam umytego, osuszonego i pokrojonego na pasterki pora (tylko białą część). Dusiłam 2 minuty i na koniec dorzuciłam posiekany albo wyciśnięty przez praskę czosnek.
2. Dorzuciłam obraną i pokrojoną w plasterki marchewkę oraz pietruszkę. Wymieszałam. Do garnka dodałam obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki. Mieszając podsmażałam 2 minuty.
    3. Wlałam gorący bulion, doprawiłam solą i pieprzem. Wsypałam kurkumę i zagotowałam.
    4. Pod przykryciem gotowałam 8-10 minut. Po tym czasie dodałam umytą, z odciętymi końcówkami fasolkę. Gotowałam kolejne 8 minut.
    5. Zupę odstawiłam z ognia dodałam posiekany koperek oraz śmietanę. Wymieszałam i przelałam na talerze.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz