Hamburger z karmelizowaną cebulą i sosem Aioli

W weekend w entym dniu kwarantanny Przyjaciele zrobili nam prezent niespodziankę i zostawili mnóstwo frykasów pod drzwiami.

Koszyczek był bardziej obfity od tego, który niósł Czerwony Kapturek do babci 🍫🔪🌮🍅🥚🔪

Z niektórych tych pyszności powstały super burgery. Ale nie mogło być inaczej jeśli wołowina na nie była najlepszej jakości 🍔.

Składniki na 3 hamburgery:

\

- 500 g wołowiny (antrykot lub rostbef)

- świeżo zmielony czarny pieprz

- sól (używam himalajską)

- musztarda Dijon


Składniki na karmelizowana cebulę:


- 2 cebule (mogą być czerwone, nawet lepiej)

    - 2 łyżki masła

    - łyżka octu balsamicznego

    - 2 łyżeczki cukru trzcinowego

 

Składniki na Aioli:


- 1 duże żółtko

- łyżeczka musztardy Dijon (można spróbować inna musztardę)

- 2 łyżeczki świeżego soku z cytryny

- 1/2 szklanki oliwy z oliwek

- 2-3 ząbki czosnku lub 1 łyżeczka czosnku w proszku

- pieprz czarny do smaku

- szczypta soli

oraz:

- kilka liści sałaty/rukoli

- 1-2 ogórki konserwowe/ kiszone pokrojone w plasterki

- plasterki pomidora

- 3 bułki do burgerów

koszyczek ;-)

Przygotowanie Aioli:


1. Czosnek obrałam i starłam na tarce o drobnych oczkach ( zaleca się rozbić je w moździerzu). Dodałam sól i roztarłam na gładką pastę.

2. Wymieszałam żółtko z musztardą Dijon i sokiem z cytryny.

3. Powoli wlewałam oliwę z oliwek, cały czas mieszając, aż konsystencja stała się kremowa.

4. Dodałam czosnek oraz odrobinę pieprzu, sok z cytryny i wymieszałam.

5. Przed podaniem wstawiłam na około godzinę do lodówki.


Przygotowanie karmelizowanej cebuli:


1. Na małej patelni rozgrzałam masło. Dodałam cebule obrane i pokrojone w półplasterki. Oprószyłam szczyptą soli i smażyłam około 2 minut. Wlałam 2 łyżki wody, patelnię nakryłam, a cebulę dusiłam 10 minut na wolym ogniu. Po tym czasie zwiększyłam płomień na duży, wsypałam cukier, dodałam ocet i smażyłam kolejne 10 minut, co jakiś czas mieszając.


Przygotowanie hamburgerów:


1. Z mięsa uformowałam kotlety o grubości 2,5 cm. Obficie doprawiłam jedną stronę solą i pieprzem.

2. Porządnie rozgrzałam suchą patelnię do grillowania. Położyłam na nią burgery doprawioną stroną do dołu i na sporym ogniu smażyłam 2-3 minuty.

3. Doprawiłam solą, pieprzem drugą stronę burgerów i posmarowałam musztardą Dijon, po czym przełożyłam kotlety na drugą stronę i smażyłam około 3 minut.

4. W międzyczasie rozgrzałam piekarnik z termoobiegiem do 180 stopni C. Bułki przecięłam na pól i opiekałam około 2-3 minut.

5. Po wyjęciu z piekarnika posmarowałam każdą z bułek sosem Aioli, ułożyłam sałatę, na nią mięso. Dodałam kilka plasterków ogórka, karmelizowana cebulę i pomidora. Przykryłam i od razu zjadłam.



Brak komentarzy

Prześlij komentarz