Sernik z musem malinowym na czekoladowym spodzie

 Dzisiaj jeden z moich ulubionych serników z Kwestii Smaku, SERNIK Z MUSEM MALINOWYM
na czekoladowym spodzie brownie.


Składniki na spód:

    - 65 g gorzkiej czekolady

    - 65 g miękkiego masła

    - 50 g drobnego cukru

    - jajko

    - 40 g mąki 

     

Składniki na masę serową:

 

    - kilogram zmielonego twarogu ( w przepisie jest 500 g twarogu + 500 g mascarpone)

    - 3 łyżki mąki ziemniaczanej (lub pszennej)

    - 1 i 1/2 szklanki cukru

    - 5 jajek

    - 80 ml (1/3 szklanki) śmietanki kremówki 36% lub 30%

    - 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii 

     

Składniki na muz malin:

    - 150 g malin (świeżych lub mrożonych) + 2 łyżki cukru (lub około 15 łyżeczek konfitury malinowej)


Przygotowanie spodu:

1. Piekarnik nagrzałam do 175 stopni C (góra i dół bez termoobiegu).

2. Na dno formy o średnicy 24 cm położyłam papier do pieczenia.

3. Czekoladę roztopiłam, a masło utarłam z cukrem. Oddzielnie ubiłam jajko.

4. Połączyłam utarte masło z ostudzoną czekoladą. Dodałam przesianą mąką, a na koniec ubite jajko. Przełożyłam do formy, wyrównałam powierzchnię i wstawiłam do piekarnika.

5. Piekłam blisko 8 minut, gotowy spód wyjęłam z piekarnika.


Przygotowanie sernika:


1. W makutrze umieściłam ser razem z cukrem. Wszystko zmiksowałam. Po kolei wbijałam jajka, po wbiciu każdego miksowałam wolno przez około 15 sekund. Na koniec wsypałam mąkę, wlałam śmietankę, ekstrakt z wanilii i zmiksowałam.

2. Masę serową wylałam na czekoladowy spód. Na wierzch położyłam po łyżeczce musu malinowego. Cienkim patyczkiem zrobiłam kilkanaście ósemek w masie serowej tworząc wzorki.

3. Sernik piekłam w kąpieli wodnej. Włożyłam go do rozgrzanego piekarnika, w którym znajdowała się już większa, nieprzepuszczająca wody forma, w której była do ¾ wlana wrząca woda**

Piekłam przez 15 minut w 175 stopniach C. Następnie zmniejszyłam temperaturę do 120 stopni i piekłam jeszcze przez 90 minut.

4. Studziłam stopniowo wyjmując z piekarnik. Zimny sernik wypięłam z obręczy i wstawiłam na całą noc bez przykrycia do lodówki .


* * kąpiel wodna sernika:

1. Dno szczelnej tortownicy wyłożyłam papierem do pieczenia.

Zapięłam ją szczelnie, wypuszczając resztę papieru na zewnątrz. Boków tortownicy nie natłuszczałam!

2. Zewnętrzne boki tortownicy szczelnie owinęłam dwoma arkuszami zwiniętej folii aluminiowej.

3. Do tak przygotowanej tortownicy przelałam masę serową.

4. Formę umieściłam w drugiej, większej formie (nie przepuszczającej wody), którą wypełniłam do wysokości 3/4 wrzątkiem.

5. Tak przygotowane formy włożyłam do piekarnika. 




Brak komentarzy

Prześlij komentarz