Zupa z grzybów leśnych z oliwą truflową


Składniki:

- 400 g mrożonych grzybów leśnych

- 20-30 g suszonych grzybów leśnych

- 2 marchewki

- 2 pietruszki

- kawałek selera

- kilka liści laurowych

- kilka ziaren ziela angielskiego

- kilka ziaren czarnego pieprzy

- sól do smaku

 - por

- ząbek czosnku

-  łyżeczka oliwy z oliwek

- oliwa truflowa

- 1-2 ziemniaki

 

Przygotowanie:

1. Grzyby suszone zalałam wrzątkiem i odstawiłam na 30 minut, a mrożone przełożyłam na durszlak, aby się rozmroziły.

2. Umyte i obrane marchewki, pietruszki, selera i pora włożyłam do garnka z 1,5 litrami zimnej wody. Dodałam przyprawy i gotowałam, aż warzywa stały się miękkie. Kiedy tak się stało wyjęłam je z garnka.

3. Namoczone suszone grzyby odcedziłam na sitku. Jeśli jest na nich jeszcze piasek to dokładnie je czyszczę. Ale wodę, w której się moczyły  zostawiłam na później.

4. Obrane, umyte i pokrojone na kawałki ziemniaki dodałam do warzywnego wywaru razem z grzybami suszonymi i rozmrożonymi oraz wodą, która została po ich namaczaniu.

Gotowałam około 20 minut do miękkości ziemniaków.

5. Na patelni rozgrzałam oliwę z oliwek i bardzo krótko podsmażałam obrany i posiekany czosnek, który dodałam do garnka z grzybami.

6. Gotową i ostudzoną zupę zblendowałam, przelałam do garnka i  doprawiłam solą i pieprzem do smaku.

7. Na talerzach przed podaniem zupę skrapiłam oliwą truflową



Brak komentarzy

Prześlij komentarz