Sałatka ze świeżym szpinakiem


Wersji tej sałatki może być wiele. Ja wrzucam te produkty, które akurat mam w domu. Zamiast szpinaku może śmiało być rukola RUKOLA, roszponka albo miks sałat.
Dzisiaj użyłam:
- 250 dag szpinaku
- kilkanaście pomidorków koktajlowych
- pęczek rzodkiewki
- małe opakowanie oliwek
- 100 gram ( 7 sztuk) paluszków krabowych
- sól, świeży, zmielony pieprz
Do sosu:
- 2-3 łyżki oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia
- łyżeczkę musztardy Dijon
- 2-3 krople balsamico
- 2 łyżeczki miodu naturalnego

Sos proponuję próbować bo w zależności od tego czy chcemy bardziej słodko czy ostro zmieniam proporcje miodu czy musztardy.

1.Szpinak myję, osuszam (można kupić szpinak w paczce, który nie wymaga już mycia), solę i posypuje pieprzem, mieszam. Do niego dodaję przekrojone na pół pomidorki, posiekaną rzodkiewkę, pokrojone paluszki krabowe i całe oliwki.
2. Przygotowany wcześniej, ze wszystkich składników, sos wlewam do szpinaku i mieszam. Można jeszcze doprawić np. bazylią, ziołami prowansalskimi, ziołami do sałatek- co kto lubi…
3. Gotowe. Nakładam do miseczek. Do porcji męża dodaję ser feta, którego ja akurat nie lubię, ale podobno dzięki niemu sałatka jest jeszcze lepsza.
4. Szpinak można również doprawić dwoma zmiażdżonymi ząbkami czosnku.

Inne produkty, które zdarza mi się dodawać do sałatki to suszone pomidory, tuńczyk, łosoś, ogórek, parmezan, cebula, a nawet grzanki. Pole do popisu jest tutaj ogromne…



Brak komentarzy

Prześlij komentarz