Sernik tropikalny sedap


Ricotta nadaje temu sernikowi lekką i miękką konsystencję. Sernik z subtelnym tropikalnym smakiem owoców doskonale komponuje się z maślaną bazą z herbatników.

Składniki na spód:

- 200 g maślanych herbatników
- 25 g startego kokosa (lub wiórek kokosowych)

Składniki na masę sernikową:
- 250 g sera ricotta
- 500 g twarogu sernikowego
- szklanka cukru
- 1 przekrojony strąk wanilii
- 4 duże jaja od szczęśliwej kury
- 1/4 szklanki bardzo mocnej, czarnej herbaty

Składniki na dekorację:

- 1/2 szklanki startego, lekko uprażonego kokosa (lub wiórek kokosowych)
- kilkanaście owoców liczi (10- 12)

Przygotowanie:

1. Piekarnik rozgrzałam do 160 stopni.                          

2. Ciastka dokładnie zmieliłam w blenderze, dodałam do nich starty kokos i wymieszałam. Rozprowadziłam masę w 23 centymetrowej tortownicy, którą wcześniej wyłożyłam papierem do pieczenia.

3. Piekłam 10 minut.

4. Ser ricotta, twaróg sernikowy i cukier zmiksowałam na gładką masę. Dodałam nasiona wanilii, a następnie wbijałam pojedynczo jajka. Wszystko mieszałam do chwili połączenia się składników. Wlałam herbatę i całość ubiłam. Gotową masę wlałam na podpieczony spód ciasta.

5. Piekłam 60 minut ( w przepisie podany czas to 45 minut*) do momentu, aż masa się ścięła, a boki ciasta lekko się uniosły.

6. Sernik wystudziłam, zdjęłam boki tortownicy, posypałam uprażonym kokosem wokół krawędzi i udekorowałam owocami liczi..

* przepis pochodzi z książki "Cheesecakes of the World"



Brak komentarzy

Prześlij komentarz