Cold Brew

    W czasie ostatnich upałów odkryłam przez przypadek cold brew czyli kawę macerowaną na zimno.
    Taka kawa nie jest, aż tak kwaśna jak tradycyjnie podawana kawa na ciepło. Brak obróbki chemicznej nie pozbawia kawy zawartych w niej składników i antyoksydantów.
    Warto wiedzieć, że taki gotowy napar po przefiltrowaniu może stać w lodówce do pięciu dni. 


    Składniki:

    - 60-70g kawy ziarnistej jasno lub średnio palonej
    - litr zimnej wody, przegotowanej albo przefiltrowanej
    - ulubione mleko (opcjonalnie)
    - kostki lodu
    Przygotowanie:
    1. Kawę krótko mieliłam, tak, żeby nie była zmielona na pył, a grubo.
    2. Zmieloną kawę wsypałam do naczynia z pokrywką, które wcześniej opłukałam gorąca wodą aby pozbyć się bakterii, zalałam zimną wodą i włożyłam do lodówki na noc (12 godzin)
    3. Rano całą kawę przefiltrowałam. W tym celu użyłam sitka z małymi dziurkami i kilka warstw gazy aptecznej. Bardziej zaawansowana technologia do filtrowania kawy to filtr papierowy lub materiałowy jak do chemexa lub ekspresu przelewowego
    4. Cold brew piję najczęściej z lodem. Czasami dolewam też mleko.



Brak komentarzy

Prześlij komentarz