Zupa z kalarepy

Oberiba to śląska zupa z kalarepy. Bardzo popularna na południu Polski najczęściej gotowana na mięsie albo/i na zasmażce.
Warto ją przygotować nie tylko ze względu na walory smakowe, ale również na sporą ilość żelaza w kalarepie.

Składniki:

- 3 kalarepy (mogą być z liśćmi
- 3-4 ziemniaki
- marchewka
- pietruszka
- kawałek selera
- pół cebuli
- litr wywaru warzywnego
- 3-4 ziarenka ziela angielskiego
- liść laurowy
- posiekana natka pietruszki
- posiekany koperek
- 1/4 szklanki słodkiej śmietanki (dla mnie opcjonalnie)
- 2 łyżki masła
- sól do smaku


Przygotowanie:

1. Ziemniaki, marchewkę, selera i pietruszkę obrałam i pokroiłam w kostkę.
2. Do gorącego wywaru dodałam pokrojone warzywa, liść laurowy i ziele angielskie. Gotowałam 10 minut.
3. Kalarepy obrałam, pokroiłam w kostkę. Razem z posiekaną cebulą i liśćmi kalarepy poddusiłam na maśle.
4. Zeszkloną i miękką kalarepę dodałam do garnka z wywarem, doprawiłam do smaku solą i gotowałam 5 minut.
5. Zupę podałam z dużą ilością posiekanego koperku i natki pietruszki.
6. Na talerzu można zabielić śmietaną.

Przepis: „Zakochane w zupach”





Brak komentarzy

Prześlij komentarz