Naleśniki z serem pleśniowym i orzechami




Składniki na ciasto: (8- 10 naleśników)

- szklanka mąki
- 2- 4 jajka
- 2 szklanki mleka lub wody (ewentualnie wymieszać pół na pół lub częściowo zastąpić gazowaną wodą mineralną, piwem)
- szczypta soli
- łyżka oleju + olej do smażenia


Przygotowanie:

1. Jajka wbijam do miski, solę. Łączę z płynem. Cały czas mieszając (ubijając) dodaję stopniowo mąkę. Gdy ciasto uzyska konsystencję kwaśnej śmietany odstawiam na 30 minut do lodówki (niekoniecznie).
2. Patelnię rozgrzewam, smaruję cieniutko olejem. Wlewam łyżką wazową ciasto, manipulując patelnią tak, by rozlało się cienką warstwą na całej powierzchni.
3. Gdy powierzchnia naleśnika jest sucha, odwracam go na drugą stronę i dosmażam.
4. Do ciasta dodaję olej. Następne naleśniki smażę bez natłuszczania patelni.

 Składniki na farsz:

- cebula
- 150 g błękitnego sera pleśniowego
- łyżka śmietany 18%
- łyżka masła
- 50 g orzechów włoskich
- sól i świeżo mielony czarny pieprz do smaku (opcjonalnie)

Przygotowanie:

1. Cebulę obrałam, drobno poszatkowałam i zeszkliłam na patelni na łyżce masła.
2.  W misce rozdrobniłam widelcem ser, dodałam śmietanę, rozkruszone orzechy i ostudzoną, podsmażoną cebulę. Wszystkie składniki dokładnie wymieszałam. Ewentualnie można doprawić do smaku.
3. Usmażone naleśniki wypełniłam farszem, zawinęłam i podsmażyłam na patelni.

francuskie sery na bazarze w Cannes



8 komentarzy

  1. Takiego wspaniałego sera to nie mam, a czy gorgonzola się nada? Mam wielką ochotę zrobić dziś lub jutro takie naleśniki! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe połączenie, bałabym się;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Każdy pleśniowy się nada: Roquefort,Rokpol, Gorgonzola, Lazur, Brie, Camembert ...
    Tylko ostrzegam przed zapachem w czasie podgrzewania i po podgrzaniu naleśników ,-) Nie każdy go daje radę wytrzymać ,-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to dobrze. Dziękuję za odpowiedź :) Co do zapachu... Jestem wielbicielką serów więc chyba zdążyłam się już przyzwyczaić ;)

      Usuń
    2. Te smrodki są przepyszne jak dla mnie :)

      Usuń
    3. Zrobiłam wczoraj te naleśniki. PYCHA! :)

      Usuń
    4. Super! Cieszę się, że przepis poszedł w świat i zasmakował ,-)

      Usuń
  4. bardzo fajny pomysł, sery bardzo lubię, na pewno poeksperymentuje w kuchni:)

    OdpowiedzUsuń