Zebra

Składniki:

- 3 jajka
- 175 g miękkiego masła + masło do posmarowania formy
- szczypta soli
- 175 g mąki
- 0,5 łyżki proszku do pieczenia
- 200 g cukru
- 50 g kakao

Przygotowanie:

1. Żółtka oddzieliłam od białek.
2. Białka z solą ubiłam na sztywną pianę.
3. Mąkę z proszkiem do pieczenia przesiałam do miski.
4. Do drugiej miski włożyłam miękkie masło. Dodałam cukier i żółtka. Ucierałam, aż masa zrobiła się puszysta i zbielała. Wsypałam mąkę i ciasto dokładnie wymieszałam. Dodałam pianę z białek i ciasto delikatnie wymieszałam w jednym kierunku, aby piana nie opadła.
5. Piekarnik nagrzałam do temperatury 200 stopni C.
6. Ciasto podzieliłam na dwie równe części. Do pierwszej części wsypałam kakao i ciasto wymieszałam.
7. Okrągłą formę o średnicy 22 cm posmarowałam masłem. Na dnie rozłożyłam warstwę ciasta z kakao, a na nim warstwę ciasta bez kakao. Powtarzałam, aż forma była pełna.
8. Wstawiłam do piekarnika i piekłam przez 50 minut. Pod koniec pieczenia sprawdziłam patyczkiem, czy ciasto jest upieczone.

1 komentarz