Hummus z buraka

Składniki

- szklanka suchej ciecierzycy 
- 1/2 szklanki tahiny 
- średni burak 
- sok z połowy cytryny 
- 1-2 ząbki czosnku 
- 2 łyżki lodowatej wody
 - sól 

do podania
- kilka kropli oliwy, 
- czarnuszka albo przyprawa za’atar 

Przygotowanie

1. Cie­cie­rzy­cę zalałam  dużą ilo­ścią zim­nej wody i zo­sta­wiłam na noc. Na­stęp­ne­go dnia ciecierzycę od­ce­dziłam, opłu­kałam i zalałam świe­żą wodą. Go­to­wałam na śred­nim ogniu około półtorej- dwóch godzin (cie­cior­ka jest go­to­wa, kiedy zia­rna po na­ci­śnię­ciu pal­ca­mi rozpadają się).
2.  W mię­dzy­cza­sie umytego i osuszonego buraka owinęłam folią aluminiową i upiekłam do miękkości (60 minut).
3. Ugo­to­wa­ną cie­cie­rzy­cę do­kład­nie opłukałam w zim­nej wo­dzie, dodać pastę ta­hi­ni, czosnek i wszyst­ko zblendowałam. Dodałam bu­ra­ka, sok z cy­try­ny, wodę. Całość utarłam na bar­dzo gład­ką masę, na ko­niec do­pra­wiłam do smaku solą i pieprzem, przełożyłam do naczynia, skropiłam oliwą i posypałam czarnuszką. 

inspiracja: Jadłonomia 

Brak komentarzy

Prześlij komentarz