Babka pisakowa bezglutenowa

Składniki:

- 5 jajek
- 1 szklanka drobnego cukru do wypieków
- 1 i 3/4 szklanki mąki ziemniaczanej (lub skrobi kukurydzianej)
- 200 g masła
-  czubata łyżeczka proszku do pieczenia
- otarta skórka z 2 cytryn lub ulubiony ekstrakt zapachowy

Przygotowanie:

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. 

1. Formę wysmarowałam masłem. 
2. Jajka  umieściłam w misie miksera. Ubijałam kilka minut do otrzymania jasnej, bardzo puszystej masy. Stopniowo, łyżka po łyżce dodawałam cukier i nadal ubijałam. 
3. Mąkę ziemniaczaną wymieszałam z proszkiem do pieczenia, przesiałam. Dodałam do masy jajecznej i delikatnie wymieszałam, do połączenia. Dodałam skórkę lub ekstrakt, wymieszałam. 
4. Masło roztopiłam w garnuszku, wrzące wlałam do ciasta, zmiksowałam tylko do połączenia. 
5. Ciasto przelałam do przygotowanej wcześniej formy.
6. Piekłam w temperaturze 170ºC przez około 50 - 60 minut (pierwsze 30 minut w temperaturze 160ºC), do tzw. suchego patyczka. 
7. Wyjęłam z piekarnika, po kilku minutach przełożyłam na kratkę, by przestygła. 
8. Przed podaniem można oprószyć cukrem pudrem. 

inspiracja: mojewypieki.com

Brak komentarzy

Prześlij komentarz