Omlet hiszpański z warzywami


Składniki:

- 150 g ziemniaków
- oliwa
- 1 czerwona cebula
- 1 czerwona papryka
- 1 żółta papryka
- 4 duże jajka
- garść mrożonego groszku 
- szczypta soli
- odrobina czarnego pieprzu 

Składniki na salsę pomidorową:

- 2 duże dojrzale pomidory
- 1/2-1 świeża czerwona papryczka chili
- cytryna

- 2 garście rukoli 
- 15 g parmezanu

Przygotowanie:

1. Obrane i umyte ziemniaki pokroiłam w kostkę o boku 1 cm. Położyłam na patelni o średnicy 25 cm, wlałam łyżkę oliwy i odrobinę wody, wymieszałam drewnianą szpatułką i dorzuciłam obrane i pokrojone w kostkę pozostałe warzywa: cebulę i papryki (pozbawiłam je gniazd nasiennych). Na średnim ogniu smażyłam około 15 minut, regularnie mieszając i dolewając niewiele wody. 
2. Jajka z solą i szczyptą pieprzu ubijałam kilka minut, aż stały się puszyste i jasne.
3. Kiedy warzywa zmiękły i zrobiły się złociste dodałam do nich zielony groszek i wlałam masę jajeczną.Wszystko dokładnie wymieszałam. Patelnię przykryłam i smażyłam omlet kilka minut, aż z wierzchu się ściął i przyrumienił od spodu.
4. Pomidory przekroiłam na pół, pozbyłam się z nich i z chili gniazd nasiennych. Włożyłam do blendera, wlałam sok z połowy cytryny, zmiksowałam i w razie potrzeby doprawiłam do smaku.
5. Omlet spodem do góry, przełożyłam sprawnym ruchem na talerz. Można go podać z rukolą, startym parmezanem i skropiony cytryną. Smakuję najlepiej ciepły z pomidorową salsą.

"Superfood na co dzień" Jamie Olivier


Brak komentarzy

Prześlij komentarz