Zupa brokułowa


Składniki:

- brokuł
- por
- ząbek czosnku
- 3 szklanki wody
- szklanka bulionu warzywnego
- szczypta gałki muszkatołowej
- olej
- sól
- czarny pieprz

Przygotowanie:

1. Różyczki brokułu odzieliłam od łodygi.
2. W garnku rozgrzałam olej, wrzuciłam pokrojoną w plastry łodygę brokułu i dusiłam 5 minut. Wlałam wodę, dodałam dużą szczyptę soli i gotowałam pod przykryciem pół godziny. 
3. Wygotowaną łodygę wyjęłam i wyrzuciłam, a gotowy bulion brokułowy odstawiłam na bok.
4. Pora (białą część) pokroiłam na talarki, a czosnek posiekałam.
5. W garnku rozgrzałam 2 łyżki oleju. Wrzuciłam czosnek i dusiłam przez 30 sekund. Dodałam pora, zmniejszyłam ogień i dusiłam 10 minut, pilnując, aby się nie przypalił.
6. Różyczki brokułu pokroiłam na mniejsze części. Dodałam do miękkiego pora i przez chwilę dusiłam. Wlałam 2 szklanki bulionu brokułowego i gotowałam pod przykryciem kilkanaście minut.
7. Zupę zmiksowałam dodałam bulion warzywny, doprawiłam solą, pieprzem i gałką muszkatołową.


Brak komentarzy

Prześlij komentarz