Kruche ciasto malinowe z czekoladą

Składniki na spód ciasta:

- 150 g mąki pszennej
- 50 g zimnego masła pokrojonego w kosteczki
- 50 g cukru pudru
- jajko
- szczypta soli

Składniki na nadzienie:

-  250 g malin
- 200 ml śmietanki kremówki 36%
- 200 g czekolady deserowej
-  25 g cukru pudru
- 50 g masła w kawałeczkach

Przygotowanie kruchego spodu:

1. Mąkę przesiałam z cukrem i solą. Dodałam masło. Delikatnie roztarłam składniki palcami starając się ich za bardzo nie rozgrzać.
2. Wbiłam jajko i szybko zagniotłam ciasto. Uformowałam z niego kulę, zawinęłam w folię spożywczą i wstawiłam do lodówki na 15- 30 minut.
3. Foremkę o średnicy około 18 centymetrów wysmarowałam masłem i oprószyłam mąką. Ciasto zwałkowałam na grubość około 3 milimetrów. Przełożyłam je do foremki. Spód nakłułam widelcem i wstawiłam do lodówki jeszcze na pół godziny.
4.  Piekarnik rozgrzałam do 190°C.
5. Na ciasto położyłam pergamin, na który wysypałam ceramiczne kulki do pieczenia. Wstawiłam do piekarnika, po 20 minutach pieczenia zmniejszyłam temperaturę do 180 stopni i piekłam jeszcze 10 minut. Gotowe wyjęłam z piekarnika i pozostawiłam do ostudzenia.
6. Maliny pokroiłam na pół, ułożyłam gęsto na spodzie ciasta wnętrzem ku górze. 
7. Czekoladę drobno posiekałam. 
8. Śmietankę podgrzałam pilnując żeby się nie zagotowała. Gorącą zdjęłam z ognia i rozpuściłam  w niej czekoladę i cukier puder. 
9. Miksowałam dodając po kawałeczku masła, aż masa zrobiła się jednolita. 
10. Gotowy krem wylałam równą warstwą na owoce. Zostawiłam do ostudzenia. Następnie włożyłam ciasto do lodówki na kilka godzin aby stężało. 
11. Oprószyłam cukrem pudrem i udekorowałam malinami.

Brak komentarzy

Prześlij komentarz