Spaghetti z cukinii z bazyliowym pesto i pomidorami


Składniki:

- 2 nieduże cukinie
Bazyliowe pesto:
- duża doniczka bazylii
- ¼ szklanki pestek dyni, uprażonych na suchej patelni 
- ¼ – ⅓ szklanki oliwy z pierwszego tłoczenia
- 2 łyżki startego parmrzanu albo innego sera długodojrzewającego
- ząbek czosnku
- sól i 
czarny pieprz
Pomidorowa salsa:
- 4 pomidory malinowe
- 3 łyżki oliwy z oliwek
- sól i 
pieprz
Przygotowanie:
1. Cukinie obierałam na cienkie paski. Gotowe przełożyłam do dużej miski pełnej lodowatej wody i odstawiłam do lodówki.
2. W międzyczasie przygotowałam pesto: wszystkie składniki oprócz oliwy umieściłam w blenderze i zmikowałam na grudkowatą pastę. Dodałam oliwę i ponownie zblendowałam, dodając tyle oliwy, aby pesto miało odpowiednią konsystencję. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem.
3. Przygotowałam salsę: pomidory sparzyłam wrzątkiem i obrałam ze skóry. Na dużej desce obrałam je i posiekałam w bardzo drobną kostkę, obsypałam solą i odlałam sok zebrany na desce, a posiekane pomidory przełożyłam do dużej miski. Dosmaczyłam czarnym pieprzem, dodałam oliwę i wymieszałam.
4. Cukinię odcedziłam tuż przed podaniem, wymieszałam w dużej misce z salsą i podawałam z pesto z bazylii. Oprószyłam czarnym pieprzem i kilkoma liśćmi świeżej bazylii.
przepis: "Jadłonomia"


Brak komentarzy

Prześlij komentarz