Owsianka na bogato


Składniki:

- 20 suszonych daktyli, bez pestek
- 1 łyżeczka soku z cytryny
- 2 łyżki masła orzechowego
- 1/2 szklanki płatków owsianych
- 1 szklanka wody
- sól
- 1/3 szklanki mleka roślinnego
- owoce, orzechy, bakalie, surowe kakao, inne ulubione dodatki, które mam pod ręką

Przygotowanie:

1. W czajniku zagotowałam wodę. Daktyle umieściłam w kubku, zalałam wrzątkiem i pozostawiłam do namoczenia na przynajmniej 10-15 minut. Wodę po namoczeniu daktyli zachowałam!
2. Do rondelka wsypałam płatki owsiane, dolałam szklankę wody oraz szczyptę soli. Gotowałam na minimalnym ogniu bez przykrycia kilka minut.
3. Namoczone daktyle odcedziłam na sitku. Włożyłam do pojemnika blendera z małym ostrzem. Dodałam sok z cytryny, 1/3 łyżeczki soli oraz masło orzechowe. Zblendowałam na gęsty krem. Stopniowo dolewałam słodkiej wody z moczenia daktyli ( mniej więcej 1/2 szklanki),do chwili, aż sos osiągnął odpowiednią konsystencję.
4. Do owsianki wlałam mleko roślinne. Delikatnie zamieszałam i gotowałam jeszcze przez minutę.
5. Gotowe płatki przełożyłam do miseczek, polałam daktylowym karmelem oraz pozostałymi dodatkami.

Przepis: "Nowa Jadłonomia"


1 komentarz

  1. Takie owsianki to ja rozumiem :)
    http://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń